Integritetspolicy för Sollentuna Filmklubb

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är https://sollentunafilmklubb.se/. Denna sida beskriver information som samlas in och registreras av Sollentuna Filmklubb och hur vi använder den.

Delar av denna integritetspolicy är endast tillämpliga om man har en användarprofil i WordPress på denna webbplats eller använder en lösenordsskyddad sida för att skriva kommentarer. Detta gäller endast för medlemmar i Sollentuna Filmklubb och är markerade med grå bakgrund nedan.

Denna integritetspolicy gäller för våra onlineaktiviteter och är giltig för besökare på https://sollentunafilmklubb.se/ med avseende på information som delas med eller samlas in av Sollentuna Filmklubb. Denna policy är inte tillämplig på någon information som samlas in offline eller via andra kanaler än denna webbplats.

Om du har frågor eller behöver mer information om vår integritetspolicy, kontakta oss på vår e-postadress info@sollentunafilmklubb.se.

Samtycke

Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy och samtycker till dess villkor.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

För medlemmar i Sollentuna Filmklubb samlar vi in de personuppgifter som beskrivs i dokumentet Behandling av personuppgifter. Dessa uppgifter samlas inte in via denna webbplats.

För medlemmar i Sollentuna Filmklubb som registrerar sig för ett konto på vår webbplats registrerar vi namn och e-postadress.

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och en user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.

En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.

Media

Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Analys

Denna webbplats samlar inte in någon information för analys. Webbservern kan dock samla in analys som inte är länkat till någon personligt identifierbar information. Det kan vara IP-adresser, webbläsartyp, internetleverantör, tidstämpel, besökta sidor och antal klick. Syftet med informationen är att analysera trender, spåra användarnas rörelse på webbplatsen och samla in demografisk information.

Vilka vi delar dina data med

Denna webbplats delar inte personliga uppgifter med någon.

Hur länge vi behåller dina uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

För registrerade användare sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Du har rätt att begära kopior av dina personuppgifter.

Du har rätt att begära att vi korrigerar all information du anser är felaktig. Du kan också begära att vi fyller i den information som du anser är ofullständig.

Du har rätt att begära att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter. Du kan också begära att vi tar bort alla dina personuppgifter. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss.

Om du vill utöva någon av dessa rättigheter, vänligen kontakta oss på nedanstående mejladress.

Vart vi skickar dina upgifter

Kommentarer från besökare kan komma att kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Din kontaktinformation

Kontakt för integritetsfrågor: info@sollentunafilmklubb.se.