Digitalt stormöte

Det blev en annorlunda upplevelse i år. Att slippa ge sig ut i höstrusket och avnjuta filmerna hemma i soffan kändes inte fel den här gången. Speciellt när tekniken med YouTube streaming fungerade perfekt. Det var en mycket trevlig träff med många bra filmer. Värd var Filmklubben Parentesen och det tekniska sköttes av Ericssons Film- och Videoklubb. Själva mötet genomfördes via Microsoft Teams.

Från Sollentuna visade vi den första versionen av sommarens och höstens filmprojekt, filmen Mats och hans bilar av Jan Lindberg. Dessutom en annan bilfilm, Waldegaard Racing Against The Clock av Mats Brunberg, omarbetad sedan föra årets träff (se detta inlägg). Filmerna på årets tema Klimat visades sist på träffen och Sollentuna Filmklubbs bidrag var denna korta film: https://youtu.be/VU5bB-XpfiI.

Här är hela den 2½ timme långa videoströmmen från YouTube i vilken man kan leta sig fram till de olika filmerna.

Nästa års Storträff äger rum torsdagen den 18 november, även denna med Parentesen som arrangör eftersom klubben fyller 40 år. Temat är Distans. Förhoppningsvis kan vi träffas som brukligt i Kista nästa gång.